Pages

Followers

Friday 26 July 2013

A little_crush STORY

pagi tadi mase ngah layan corner kat area Sempang Kerayong,aku ade nampak mamat naik moto Jaguh..


otometik kepala aku teringat pada crush lama aku..mula la senyum sorang2...*winkwinkwink*





teringat macam mane aku menghendap dye dari belakang langsir..skodeng dye dari tingkat atas bangunan makmal komputer..main mata dengan dye masa dye singgah umah jiran..adooii...


lets give him a name..SHAH...


first time aku jumpe shah nie masa ade pertandingan robotik kat poli aku..mase tu poli aku jadi tuan rumah..dye salah seorang daripada 4 orang wakil poli aku..aku pulak..ehem..hahaha...jadi urusetia je..kahkahkah..tak rugi aku teman membe aku jadi urusetia...berbaloi2..kahkahkah...


sepanjang 2 hari jadi urusetia,aku rasa bahagiaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa sangat...hihihi...tapi dye nie pemalu yang amaattt...kawan2 dye yang lain sume rajin bergurau2,borak2 ngan aku n kawan aku..tapi dye senyaaapp je..mase tu aku memang da jatuh hati kat dye...membe aku kate aku pelik sebab si shah nie langsung takde rupa..berbadan besar,agak selekeh dengan jambang yang tak terurus..tp ape boleh buat...hati suda sukaaaa...kentot pon wangi..kahkahkahkah





mase hari kedua,aku bawak lolipop banyak2..sebab memang agak mengantuk bila dah line petang...tapi mase aku ngan membe aku ngah syok makan lolipop tu,membe dye datang sorang demi sorang mintak lolipop..nasib baik bawak banyak..tapi..DYE SORANG JE TAKNAK DATANG..huh..ko jual mahal,memang takde le aku nak bagi...dye buat tak tau je...tapi yang wat aku tergelak,aku dengar dye cakap ngan kawan dye,kenapa aku tak bagi dye lolipop tu..membe dye suruh mintak sendiri,dye segan..mase tu dye tak perasan aku lalu belakang dye untuk betulkan tiang penghadang...aku hulur kat kawan dye satu lagi lolipop untuk bagi pada shah...and he thanks me!!!!for the first time,he talk to me...waaarrggghhh..senyum lebar aku..kahkahkah





aku tau dye perasan aku pandang2 dye..memang aku sengaja bagi dye perasan..bila dye pandang balik,aku senyum2..hahaha..jahat tol aku dulu...mase tu,aku just fikir lepas daripada pertandingan tu,aku takkan dapat jumpa dye lagi..


tapi sape tau kan...sebenarnya sebelum nie pun dye dekat je dengan aku..


rupanya dye satu kelas dengan jiran aku..dye selalu datang cuma aku tak perasan..aku cuma perasan bila dye datang untuk hantar jiran aku balik..mase aku ralit pandang jiran aku masuk rumah(jiran aku perempuan semuanya oke), aku terpandang orang yang ada dalam kete yang menghantar diorang tu..aku tak berapa nampak sebab cermin depan kereta tu silau..aku tengok lama2,rupanya dia...aiyyaaaaaaaaaaaaaaa..............cair mak naaakkkkkk..kahkahkah..dye tengah tersenyum tengok aku...lagi mak caaaiiirrrr...




semenjak tu,memang aku selalu nampak dye datang rumah jiran aku..naik motor Jaguh dye...aku suke skodeng dari belakang langsir...budak rumah aku semua tau aku admire kat dye..tapi tak berani nak cakap...simpan dalam hati..


aku nie jenis gigih sikit kalau suka kat somebody..masa tu,laman sosial yang fofular cuma myspace..facebook belum brape ngam lagi...jadi..aku berusaha cari profil myspace dye...sampai aku jumpa..jangan tanya macam mane aku cari..memang tragis+sadis..kahkahkah..pedulik..asalkan aku jumpe...


masa tu,aku dapat tau dye dah ada awek...aaarrggghhh!!!!!tp aku redha..aku dah lama bersedia untuk tu..not bad awek dye..tak payah cite sangat la awek dye nie..weeekkkk..kahkahkah..




lepas aku add myspace dye n dye approve,aku try approach dye..aku pm dye..nekad je..dye balas atau tak,blakang cite..


lelaki kan..ade awek pun tokleh le nak percaya sangat...kahkahkah..aku tak bertepuk sebelah tangan..dye balas mesej tu n kami mula la berbalas pm..mula la mengimbas kembali kenangan masa pertandingan robotik tu..dye kate dye segan nak tegur aku..tapi memang nak tegur..berbunga2 matahari aku masa tu..kahkahkah..dye kira rajim melayan jugak..lama jugak kitorang contact kat myspace...


lepas tu beralih pulak kat facebook..pernah jugak chatting sekali sekala dengan dye..tp dye macam takut2 sikit dekat facebook tu..takut awek dye tau kot..


sampai satu hari,tengah aku chatting,member serumah aku rampas laptop dari tangan aku,n 'tolong' chat untuk aku..mintak no fon shah..berderau darah aku masa tu..kahkahkah..shah janji nak bagi no fon tapi bukan masa tu sebab awek dye ada...



aku tunggu,tunggu dan tunggu...sampai ke hari nie.mungkin kantoi kot ngan awek dye..tak lama lepas tu,aku tengok dye dah block fb aku...aku try bukak myspace,dye bagi mesej..katenye kalau nak contact,contact kat myspace je..fb dye ade masalah..aku tau ape masalah dye walaupun dye tak mengaku..biarlah...


2 tahun lepas tu,aku create account fb lain,n aku add fb dye..mase tu aku terkejut sangat2 sebab anak dye dah nak masuk 2 orang..bila dye kawin,aku pun tak tau..membe dye pun ramai yang tak tau dye kawin..menurut kata isteri dye merangkap awek dye dulu,diorang nikah je..ape ceritanya,wallahualam..


sekarang,semuanya dah jadi kenangan manis..masa aku taip kisah nie pun,aku masih boleh tersenyum sambil ingat semua keadaannye..




kepada shah..thanks for all the memories..thanks for being a part of my sweet teenage life...semoga kamu berbahagia dengan keluarga kamu..tak kira di mana kamu sekarang...





oNg~oNg : mahligaimu dari airmataku..cheh..airmata sangat..kahkahkah

2 comments:

secomel nama said...

Ini kalo tunang ko bce ni mampos..haha

eFaRoGy oNg~oNg said...

hahaha..kesimpulannye jangan sampai dye tau aku ade blog,n jangan sekali2 ajau dye bukak blog..kahkahkah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...