Pages

Followers

Wednesday, 29 April 2015

AKHIRNYA...

Assalamualaikum....

Alhamdulillah..masih bernafas lagi pagi ni...sejuk je rasa kat atas bukit Terentang ni...tambah sejuk sbb  aku duduk betul2 kat bawah aircond...-.-'

cuma tinggal sebulan je untuk aku hirup udara di SK Terentang..bukit bukau yang menghijau,cuaca pagi yang dilitupi kabus tebal,suasana riang murid-murid memulakan pembelajaran..cuma tinggal sebulan je untuk aku nikmati...errr...toleh bahagian kiri sikit,tersergam indah kawasan perkuburan Islam yang dah hampir 2 tahun setengah aku lalu lalang almost everyday..tu pun nak kena ingat tu...hehehehehehe..


tak lama lagi,aku akan mulakan hidup baru sebagai isteri sepenuh masa...maybe not a fulltime housewife,but still,i'm not a weekend wife anymore...aku nak resign dari jawatan "Isteri Separuh Masa" yang aku dah sandang lebih dari setahun ni...cukup-cukup la tu...


Alhamdulillah,setelah lebih setahun hati aku ragu2 untuk buat keputusan,sekarang hati aku lebih tenang bila aku dah nekad...it's such a difficult decision,but i believe it worth it..berkorban untuk rumahtangga yang dah lama aku abaikan,sepatutnya keputusan ni dah lama aku buat...

Image result for pengorbanan


aku tahu,kalau aku bersabar sikit lagi,mane tahu jawatan ni akan ditetapkan,dan aku boleh mohon pindah...rugi kalau aku berhenti sekarang...tapi sejauh mana pula umur aku untuk aku janjikan semua tu?macam mane kalau aku tak sempat untuk melalui semua tu?semua tu bermain di fikiran aku...ligat..padat mengisi ruang fikiran...ya..sementara suami aku masih mampu bersabar,semuanya takkan jadi masalah...dan Alhamdulillah,setakat ni tak pernah dia merungut dengan keadaan kami...tapi sampai bila aku perlu menyusahkan dia?aku yang memilih untuk bekerja di sini,tapi dia yang perlu berulang alik setiap minggu untuk berjumpa dengan isterinya...adil ke bagi dia?

Image result for pengorbanan


mak dan abah...tanggungawab mereka untuk jaga aku dah lama habis...tapi sampai ke hari ni,mak abah masih sudi menjaga aku,anaknya yang dah diserahkan kepada tangan seorang suami..malah sehingga saat aku ceritakan niat untuk berhenti kerja dan ikut suami balik ke pangkuannya,mak abah serta merta jadi sedih...aku tahu,walaupun hakikatnya aku sudah menjadi isteri orang,bagi mak abah aku masih lagi anak kecil yang manja  dan berat untuk dilepaskan pergi...


Alhamdulillah...keputusan dah diperhalusi dan dah pun dibuat...perjalanan untuk cari kerja pun semuanya dipermudahkan Allah.. Alhamdulillah,keputusan ni disokong oleh banyak pihak...dan yang paling penting, suami aku pasti gembira dengan keputusan ni...akhirnya kesabarannya berbalas...In Shaa Allah,dalam masa sebulan ni,andai diizinkan Allah,dan andai sampai umur aku,aku akan kembali pada suami aku...melalui suka duka rumahtangga bersama...kita bina semula rumahtangga kita yang sepatutnya mula terbina setahun yang lepas...

Image result for pengorbanan


sepanjang masa yang ada ni,aku nak manfaatkan sepenuhnya dengan insan2 yang bakal aku tinggalkan tak lama lagi...kawan-kawan,rakan sekerja...dan yang paling penting,mak dan abah...



kepada sahabat2 semua,tolong doakan kebahagiaan kami sekeluarga...doakan supaya keputusan yang aku ambil ni membawa seribu hikmah dan kebaikan kepada semua...doakan juga supaya aku mampu menjadi isteri yang lebih bertanggungjawab dan lebih baik,dan dimurahkan rezeki untuk menjadi ibu yang baik...amiiinnnnn....


sebelum aku menamatkan entry ni,aku turut mendoakan supaya rakan-rakan yang turut menjadi isteri separuh masa,supaya diberikan jalan terbaik supaya dapat kembali ke pangkuan suami...mudah-mudahan jawatan ni segera diserap tetap dan kawan-kawan dapat segera memohon perpindahan...semoga kita semua dirahmati Allah,dimurahkan rezeki dan selalu istiqamah dalam kehidupan...

sekian..assalamualaikum...


Image result for pengorbanan

Thursday, 16 April 2015

Video:Anniversary Perkahwinan Pertama

Assalamualaikum semua...

waahhh..da lama rasanya tak menaip entry baru...takde kesempatan la..hehehe..

sejak akhir2 ni,banyak sangat perkara berlaku di sekeliling aku..yang positif,yang negatif,yang suam2 kuku semua ada...terasa mencabar btol kehidupan sejak akhir2 ni..tambah pulak sekarang dah bertambah tanggungjawab sebagai isteri...walaupun PJJ,tp kehidupan rumahtangga ni banyak juga mengubah jadual kehidupan aku...

dalam tak sedar,dah setahun rupanya usia perkahwinan aku..rasanya macam baru je lagi aku mendengar lafaz nikah dari sang suami...hehehehe...Alhamdulillah..Allah permudahkan semuanya...walau ada pahit manisnya,rumahtangga kami Alhamdulillah berjalan lancar,bahagia dan penuh kemanisan..harap2nya sampai bila2 macam ni...jgn sampai bak kata orang,manis di awalnye je...hehehehe..

sempena menyambut anniversary perkahwinan aku pada 2 April(12 Jamadilakhir) dan 12 April 2015 yang lepas,aku ada buat satu video,khas untuk mengimbau semula kenangan di hari penyatuan kami..khas untuk suami tersayang,Mohd Hairul Bin Tukiran,untuk abah dan jugak mak...bila dengar lagu ni,serta merta aku terbayang diorang...so i dedicate this song to them...


video




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...