Pages

Followers

Wednesday 3 July 2013

RAMBUT MAK LAMPIR



lately aku bergelut dengan masalah rambut yag agak kritikal..


setiap kali mandi n sikat rambut,banyak gile rambut gugur atau putus..dah macam orang berpenyakit gamaknye..kahkahkah


sebenarya dari dulu lagi memang aku hadapi masalah nie..tp dlu tak ketara sangat..sejak akhir2 nie teruk pulak..kadang2 masa mandi,segenggam rambut aku gugur..risau aku..


dan oleh kerana itu,aku banyak kali tukar2 shampoo..pantang dengar shampoo tu oke untuk masalah keguguran rambut,memang aku beli n try....yeeeeee..mungkin itu jugak penyebabnya..slalu tukar2 shampoo pun tak elok ye dear myself..take note..


sekarang aku dah insaf..kahkahkahkah..semua shampoo same je..same je!!!!!!!!!!!!!!!..(merajuk)..



sekarang aku dah mula wat taktik lain..setiap kali lepas cuci rambut atau sebelum tidur,aku pakai baby oil pada rambut..so far memang menjadi..rambut makin lembut,tak kusut,n yang paling penting dah tak putus2 n gugur lg...


oleh kerana kepala aku tak boleh berminyak sangat,aku wat keputusan untuk lurutkan baby iol tu pada hujung rambut yang selalu kusut tu je..tak sampai ke kulit kepala..lagipun rambut aku cuma bermasalah pada hujung je..penat aku trim,tp tetap kusut pada hujung..degil betul..nah..hambik ko..aku letak minyak baru ko nak tobat ye rambut!!


so pasnie aku dah taknak percaya pada eklan shampoo yang mengarut2 tu..kesian rambut aku jadi mangsa kepercayaan karut aku pada eklan shampoo yang bersifat duniawi tu..huh..


kepada kawan2 yang ada masalah sama,jom kite sama2 try pakai baby oil atau minyak rambut untuk elak rambut gugur...aku tak kate ape yang aku cadangkan nie akan berjaya,tp kite sama2 cuba la yek..nak berkesan 100% tu memang mustahil..tp kalo dapat kurangkan sikit pun dah oke..wat masa nie aku pakai Johnson's Baby Oil...lembut sikit n tak berapa berat berbanding minyak rambut biasa..almaklum la untuk baby..hehehe..


please be nice to my hair ogayh!!!




1 comment:

shuraiyasecomelnama said...

Gunalah shampoo bawang. Haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...