Pages

Followers

Friday 10 June 2011

DATING oh DATING...

dalam idop seorang remaja yang gemilang,majoriti mesti pernah dating kan?






aku tak la kate semua bai,bila ada majoriti mesti ada minoritinya kan..tak mustahil ade segelintir yang memang suci bersih dari kes dating nie..



aku tergolong dalam kumpulan majoriti tuh..ouh..so sad..haha..



macam2 kejadian pahit manis berlaku mase dating kan,,especially first date..



sepanjang idop aku,,aku ade tengok mcm2 kategori dating nie..


  • blind date - iaitu dating dengan seseorang yang tak pernah dikenali..main terjah2 la kiranya nie..haha..selalunya terjadi kat pasangan yang berkenalan di alam maya mcm kat pesbuk,,chatroom,SMS atau mcm2 lagi teknologi yang ade sekarang nie..aku pernah dengar macam2 cerita pasal blind date ni..ade yang lari bila tak berkenan la,jumpa sekali pastu terus senyap pun ade,,tersalah orang pun ade,,tak kurang jugak yang membawa ke jinjang pelamin..hurm..


  • couple dah lama,tapi baru first time nak jumpa - nie pun kebanyakkannya berlaku kat couple alam maya..berkenan bila dengar suara,,couple baru jumpa..selalunya pasangan gini melalui percintaaan jarak jauh (PJJ) la..jauh nak jumpa..hurm jugak..

  • dating ngan kekasih gelap..haha..nie yang paling aku tak tahan..kalo orang skang kate ngan skandal la..saje mengisi kesunyian..ade yang memang same2 rela walau tau masing2 dah ada pasangan,,ade jugak yang ditipu..terpulang la yek..kubur asing2..hehe..
menyakitkan hati..aku pernah terkena..deymmm!!!!!!

  • dating ngan "kawan baik"..lately aku tengok banyak kenalan aku bercinta sesama kawan sendiri..aku pun nak tergelak bila tengok..kadang2 cam klakar,,kadang2 memang sweet..mane tak sweet,,kalau dulu sesama lepak main songket ayam,,skang da lepak kongsi eskrem..main lap2 mulut..ahaks...takut nyah..

  • dating ngan kekasih lama..ni kes menaruh harapan lagi la..da lame clash,,pastu jumpa balik..calling2,,pastu ajak jumpa untuk macam2 alasan..cliche..hahaha..

  • dating sambil belajar..nie untuk couple kat ipt la selalunya..alasan nak jumpa,,ada group discussion la,,study sesame la,,ulangkaji la,,tunjuk ajarku sifu la..sangat normal di kalangan palajar..

  • dating secara formal..hape ko ingat surat je ke ade formal2 bagai ni..pepandai fikir pe ghope orang yang dating secara formal ni..ini dinamakan critical thinking..muahahaa...

  • lunch or dinner date..pas makan,,main-main mata,,cuit-cuit pipi sikit,,balik..kenapa jarang couple buat breakfast date?sbb masing-masing malas bangun awal..hihihihi..

pe masalah kartun nie agaknye..


banyak lagi sebenarnya date yang aku pernah jumpe..oyt..jangan sala faham k..nie kebanyakan aku cedok pengalaman member-member je..



aku pun pernah dating..muahaha..first date aku mase form 5..ngan budak Paya Ikan..haha..ni dalam kategori blind date la..time tu bulan puasa (kalo teringat balik bulan puasa,,berdosa rasanya..).tp aku tak wat pape pun..juz jenjalan,lepak kat jejantas Melaka Central,g Bazar Ramadhan Taman Cempaka,then balik..tu je..baik tak aku?weeeeeee....


date kali kedua,,kat Terminal One Seremban..dengan orang lain la plak..pon tak wat pape okeh..juz amik tiket bas,jenjalan dalam terminal,pastu balik..takde pon g makan2,tengok wayang,kongsi2 popcorn bagai..X'(


mase dating kali kedua tu,,aku rase kelakar sangat..tanpa dirancang,,terpakai baju same kaler..aku lapar gila time tu..almaklum la balik kelas terus berperang dengan masa nak balik kampung pulak..sebelum jumpa dia,aku da siap2 beli waffle ngan donut..haha..sbb aku tau dia tengah kering mase tuh..aku lagi la,,kontang..harap bawak je makanan tu ke hulu ke hilir,,tp tak makan pun..segan..haha..*winkwink*


pernah gak aku jumpa kejap2 je ngan dia..tak tau la nak kelaskan sebagai dating ke ape..hehe..sekadar jumpa amik tiket,balik..ade gak yang sepintas lalu je..pandang2 dari jauh,,senyum2,,balik..haha..okeh,mase tu aku panggil dia sebab aku sesat kat terminal 2 Seremban..senyap kaw..(-_______-)


aku tak tau la lepas2 nie aku akan ade peluang untuk dating ke tak..sbb aku dah malas nak bercinta..haha..tp mase depan sape tau ye tak..kalau ditakdirkan aku berdating lagi,aku harap aku masih mampu mengawal diri seperti dulu..



kepada yang tak pernah dating tu,,toksah la rase korang tu kolot..aku respek orang yang masih mampu mengawal diri dari perkara gini..bukan senang nak cari woo..aku harap aku ada di kalangan korang,,tapi aku gagal..tabik korang!




indah kan kalau dating lepas kawin..tp aku tak sure la kartun nie da kawin ke belum..aku main tepek je..haha


so korang,,mesti ada pengalaman dating kan?(blushing2..haha)





oNg~oNg : aku pun blushing..hahaha..deymmm!!!!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...