Pages

Followers

Monday 9 September 2013

THE 'ONE-YEAR' ENTRY..

Assalamualaikum,selamat sejahtera,salam bahagia,salam 1 Malaysia salam Melaka Maju Negeriku Sayang..


panjang kan..ntah ape sawan aku nak memanjangkan salam tu..weeeeehehehe..



oke..entry nie bukan la bermakna blog aku nie berusia setahun..bukan jugak aku yang berusia setahun..jauh sekali....


tapi..aku buat entry nie khas untuk meraikan *sangat* hari ulangtahun aku diikat menjadi tunangan orang..*winkwink*


dalam tak sedar,dah setahun aku menjadi tunangan kepada incik Mohd Hairul bin Tukiran..

kasi up gambar sikit..
yo boss!!!


dalam setahun nie,macam2 kenangan pahit manis kami dah lalui*ayat cliche*..



pernah bertengkar sampai tanggal cincin *aku memang kejam*,struggle cari duit sampai tak jumpa berbulan2,sesi kenal mengenal dengan keluarga masing2 *kadang2 boleh jadi gaduh jugak tu* dan macam2 lagi..


bukan senang rupanya bila kita dah terikat dengan sesuatu hubungan dan komitmen..bila dah terikat dengan incik nie,nak wat pape,nak g mane2 pun dah nak kena bincang dulu..tokleh kamikaze macam dulu..betapa laaa rasa tersiksa masa mula2 nak ikut rentak incik nie..almaklum la,kami kawan tak lama..kenal 2 bulan dah wat keputusan nak tunang..tak sempat kenal abis2...tapi dalam waktu berkenalan tu,even rasa macam kena rekrut,tapi berbaloi la untuk kenangan hari tua nanti..*ayat sedapkan hati* kahkahkah...


bila tengok balik baju tunang aku dulu,aku senyum sendiri...betapa satu tahun nie banyak mengubah aku...baju tu pun aku dah tak muat..-.-'  
nie baru setahun...tak lama lagi memang reput la baju aku tu...baru pakai 2 kali dah tak muat..tak mesra alam betul kain baju tu..cuba mengembang sikit..menyusahkan aku je..*menenangkan jiwa sendiri* kalau tak reput pun,jawabnye masuk muzium la..



baju raya merangkap baju tunang..tergantung kesedihan kat dalam almari baju..sobs..tabah la ye..doakan la tuan ko nie kuncup sikit,alang2 ko dah tak boleh mengembang tu..aih..aih..aiiiihhhhhhhhhh...



malam tadi,bila mengenang balik saat2 nak bertunang nie dengan tunang aku,terasa sweet sangat..ade benda yang aku dah tak ingat,tapi dye masih ingat..dan..BANYAK JUGAK PERKARA PENTING YANG PATUT DYE INGAT TAPI DYE LUPA...sampai hati..masa aku gtau dye yang hari nie genap setahun kami bertunang,dye kate dye lupa nak kira..terbontang mata aku masa baca mesej dye..so typical la dye nie..


tapi tokleh salahkan dye..he's just trying hard to be a NORMAL guy of mine..


teringat lecturer aku dekat Poli dulu ada bagitau..


"kalau seseorang lelaki tu selalu lupa tarikh2 penting macam hari lahir,tarikh kawin,tarikh berkenalan dan pape lagi tarikh yang bagi orang perempuan sangat penting,itu tanda lelaki tu adalah NORMAL..dan apabila seorang wanita merajuk dan marah kerana lelaki kesayangan dye terlupa tarikh2 tu,itu juga tanda wanita tu adalah wanita yang NORMAL.."



and me too.. i'm just being NORMAL last night..aarrrggghhhhhh!!!!



huh..tak boleh nak buat ape laa..dah gitu roman orang lelaki kan..terima seadanya.. *mata bergenang*



lepas mengenang kenangan lama sampai hampir pukul 4 pagi,hari nie kami sama2 meneruskan hari2 seperti biasa..cuma aku je yang kurang biasa sebab dah lama tak tidur lewat,kepala aku da tingtong da nie..pesanan kepada adik2 comel SK Terentang,jangan cari pasal dengan akak ye..



kalau ade rezeki,ade jodoh aku dengan incik nunang nie,kalau ada umur,tahun depan kami akan disatukan..kadang2 tertanya jugak,boleh ke aku nie jadi bini orang..sekarang nie pun macam tak cukup matang je..berjoget2 sambil masak,mintak mak abah suapkan aku makan...t dah kawin,boleh ke dye terima bini sengal dye nie..buatnye aku tokleh buang tabiat tak matang aku tu,hangus aku..buatnye tiba2 datang gian aku,aku mintak mak mentua aku suapkan aku makan..macam mane la ghopenye..kahkahkahkah..



nie mintak restu oke...bukan mintak suap..



dan sempena genap setahun kitorang bertunang nie,hmmmm...aku.....hmmmm....aku.......hmmm...aku....
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
aku takde pape nak cakap la..oke..tengkiyu..



baaaa..caakk!!! lapyu incik takutcabutgigi..


oNg~oNg : doakan kami berkekalan..amin..peace!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...