Pages

Followers

Thursday 26 September 2013

METEOR GARDEN vs BOYS OVER FLOWERS

Lately da kemaruk balik tengok korea..tp takde la sampai aku ikut gila2 macam dulu..skang cuma menyambil je...


dalam sebulan lepas aku da tutup cite Meteor Garden n Meteor Garden 2...dulu aku memamg dah pernah tengok,cuma ulang balik je..





sinopsis drama nie :
Cerita ini berawal dari orang tua San chai yang mati-matian ingin agar anak satu satunya ini menikah dengan seorang yang kaya untuk memjadi " tulang punggung" buat biaya seluruh keluarga dia yang miskin , sehingga dengan banting tulang berusaha menyekolahkan Sang Chai ke Universitas Elite Ing Te ,

San Chai tidak begitu senang dengan suasana sekolah tersebut , terutama dengan Geng yang meyebut diri mereka F4 , kumpulan 4 cowo yang mempunyai orang tua kaya .Para murid dan para guru pun tunduk kepada mereka , siapa yang mereka tidak suka tak lama pasti angkat kaki dari Universitas Ing Te .

Suatu Hari Li Cen , teman dekat San-chai tak sengaja menumpahkan tinta di baju Dau ming shi (Baca Tau Meng She ) , Dau ming shi marah dan memaki temannya . San Chai yang melihat kejadian itu langsung menjadi panas dan mencaci Dau ming shi . Dau Ming shi marah dan sejak kejadian itu kehidupan San chai di sekolah mulai tidak tenang , banyak yang mengganggu dia dan mengerjai dia . Dau ming shi sebenarnya hanya ingin memberikan Sang Chai pelajaran sebab dia telah memaki dia , dia tak pernah menyangka bahwa San chai benar benar ingin berperang setelah di ganggu oleh seluruh mahasiswa Universitas Ing te ,dan lebih bodohnya lagi dia tak pernah menyangka bahwa dia telah menyukai San Chai

Lama kelamaan setelah pertengkaran demi pertengkaran San Chai dan F4 menjadi dekat , tak heran jika Phai he , Chien Hui dan Li cen iri dengan San Chai . Tapi untunglah selain yang membenci mereka ada juga Ching He , teman lama San Chai yang selalu berusaha menolong dia walau pada akhirnya dia yang selalu ditolong oleh San Chai.Pelbagai krisis demi  krisis yang dilalui mereka dalam melalui kisah cinta mereka..

n seminggu lepas,aku mula marathon cite Boys Over Flowers pulak..





sinopsis drama nie:

Drama ini berkisah tentang seorang gadis bernama Geum Jan DiIa menerima beasiswa untuk masuk sekolahtinggi bergengsi, Sekolah Menengah Atas (SMA) Shinwa, setelah menyelamatkan salah satu siswa Shinwa dariusaha bunuh diri saat pengiriman binatu. 

Setelah masuk ke SMA Shinwa, ia melihat bahwa sekelompok anak laki-laki kaya dan tampan yang disebut "F4"(singkatan dari "Flowers 4") adalah yang paling populer diantara para siswa, dan seluruh siswa disekolahtampaknya memuja mereka. 

Namun F4 mengganggu semua orang di sekitar merekadan siapapun yang tidak menuruti apa yang mereka inginkan maka akan menerima "kartu merah" dan dijatuhi hukuman oleh F4. Pada awalnya Jan Di membencimereka semua dari berdiri untuk menantang mereka semua. 

Tapi akhirnya ia mulai memiliki perasaan untuk salah satu dari mereka yaitu Ji Hoo tapi ia juga menemukan bahwa pemimpin kelompok Ju Pyo juga jatuh cinta padanya. 

Ini adalah tentang cinta segitiga antara Jun PyoJan Di dan Ji Hoo, dan bagaimana kisah ini akan berlanjut, pada siapakah Jan Di akan menjatuhkan pilihannya? 


dari episod pertama aku da dapat kesan kebersamaan cite nie ngan cite Meteor Garden...


hmm..bila aku compare dua2 drama nie..rasanya Meteor Garden lagi best kot..sebab..ntah..aku lagi feeling tengok cite tu dari Boys Over Flwers nie..

walaupun pelakon2 MG nie tak berapa nak macho sangat,tapi better kot dari BOF..and heroin MG lebih menjadi wataknye...

hmm..aku baru lepas google pasal hal ni..rupanya memang ada banyak jugak drama yang mempunyai jalan cerita yang sama..antaranya : 


HANA YORI DANGO-VERSI JEPUN(1995)
METEOR GARDEN-VERSI TAIWAN(2001-2002)
HANA YORI DANGO-VERSI JEPUN(2007-2008)
BOYS OVER FLOWERS-VERSI KOREA(2009)
METEOR SHOWER-VERSI CHINA(2009-2010)


aih..agak banyak rupanye keturunan dye...baru la aku tau kesahnyeeee...


hmmm...yang penting jalan cerita dye memang best...mungkin sebab tu la cerita nie banyak versi dari pelbagai negara..Malaysia taknak join ke?hehehe..gurau naa..


dalam sebulan nie nak marathon cite nie sampai habis..chayok2!!!


oNg~oNg : kan best kalau dapat jadi cam heroin tu..dikejaaarrr lelaki kayaaa..kahkahkah

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...