Pages

Followers

Friday 6 September 2013

REZEKI MASA DEPAN

morning ollssss..


hmm...hujan lg hari nie gamaknye...sejukk je..mata pun sayu je...


all alone on Sunday morning..
outside i see the rain is falling...
inside i'm slowly dying..
but the rain will hide my crying..


huh..lagu yang baru melintas kat player nie pun berhujan2 jugak katenye..cuma hari nie hari Jumaat je..bukan Ahad oke..lalalalalaaaaa....


hmmm..lately,dapat dengar berita baik tentang jawatan aku nie..aku tak tengok rancangan tu,tp menurut kawan2 yang follow rancangan tu,katenye TPM da umumkan yang 10000 pembantu pentadbiran akan diperlukan di sekolah2 seluruh negara..itu besar tandanya bahawa jawatan kitorang nie akan diserapkan..

aminnn..


mudah-mudahan ada rezeki kami yang bertungkus lumus *sangat* selama nie...jangan la sampai ade yang kecundang dalam pemilihan nanti..semoga kami semua berjaya..


bukan senang rupanya bekerja di bawah tiket KONTRAK nie..nasib ibarat di hujung tanduk..tapi Alhamdulillah..aku masih dapat cari makan walaupun kadang2 hati nie terasa lelah...bukan senang nak buat keputusan untuk memperjudikan kerjaya sendiri suatu masa dulu...harap2 segalanya berbaloi...menyaksikan satu demi satu rakan2 tertewas tengah jalan dengan pelbagai sebab,hati nie kadang2 jadi gentar dengan nasib sendiri..Alhamdulillah,masih ada mak abah yang selalu ingatkan aku tentang kesusahan diorang dulu...nak dibandingkan dengan kesusahan aku sekarang,aku tak layak merungut pun...


oleh sebab itu,aku berharap sangat semoga jawatan nie akan diteruskan..semoga kawan2 aku yang lain pun akan dapat berkongsi rezeki jika kami berhasil..aku tau,setiap daripada kami ada jalan cerita masing2,ada sebab tersendiri kenapa kami berharap jawatan nie diteruskan..tolak ke tepi fahaman politik,tolak ketepi isu perkauman..semua orang nak sama2 berjuang untuk mencari rezeki Allah..yang penting,sama2 berdoa,sama2 berusaha..


kepada kawan2 sekalian,sama2 kita berdoa ye..yang bulat takkan datang bergolek,yang pipih takkan datang melayang..sama2 kita berusaha yang terbaik untuk 3 bulan terakhir nie..



YA ALLAH..andai ada rezekiMu yang masih tertahan di langit,maka turunkanlah..andai rezekiMu itu tertahan di bawah dasar bumi,maka keluarkanlah..sesungguhnya kami hanya hambaMu yang menumpang di bumiMu dan mengharapkan belas kasihanMu...amin..amin ya Rabbal 'Alamin..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...