Pages

Followers

Friday 13 September 2013

CUBIT-CUBIT PEHA

ASSALAMUALAIKUUUMMM...

Ahlan Wasahlan Ya Jumaat..


cuaca hari nie tak mendung..angin sempoi sempoi bahasa je..kihkihkih


cuba renung tajuk entry aku dalam2,matang2,sedalam2nya..


korang rasa kenapa aku buat tajuk macam tu?aku nak cerita pasal peha ke?ingat aku nie cashier KFC ke?


tak bro..tak....aku takde niat nak cerita pasal peha pun..aku cuma nak cerita pasal peribahasa 


"CUBIT PEHA KANAN,PEHA KIRI TERASA''


yang membawa maksud 


Jika seseorang yang terdekat dengan kita merasa susah,kita akan terasa kesusahan juga.



aku sebenarnya tak senang hati dari semalam..bestfriend aku kena lepak spital sebab nakal  menghadapi sedikit komplikasi pada kesihatan dye..aduhh..ape aku cakap nie..pendek cerita,dye tak sihat jela..


alin kartopo wijoyo timahmengelembuu..kahkahkahkah

semalam dye kena bedah..bedah means operate ok..bukan bedah deram mahupun bedah kedai makan..n aku terasa looser sangat sebab aku jauh untuk jenguk dye..adooiii..alin alin..apsal laa ko dok jauh sangat..nie yang aku tak suka bila adik beradik dok jauh..susah pun tak dapat nak jenguk..


sekarang nie dye kate dye dah ok..tapi aku tetap tak puas hati selagi aku tak nampak dye depan mata aku..


kepada alin...cepat sihat..jgn nak baring sangat ea kalau aku datang nanti..kalau ko kurang gelak,jaga ko..cepat2 sihat..jangan nak cuti lama2 sangat..kalau cuti sebab gedik2 nak cuti,aku suke..tapi kalau cuti sebab macam nie,baik ko cepat2 sihat,g keje...aku ugut nie..aku ugut..


kepada ira,moh le kite plan g umah alin bila dye da balik nanti..nak g kl jauh sangat..tunggu dye balik sebatu..da dekat sangat tu..sebatu jeee...


oke..berbalik pada cerita cubit2 nie..kenapa mesti peha??kenapa??tak boleh ke cubit lengan ke,betis ke..kenapa peha????


aku nak try nanti cubit peha alin ngan ira..peha aku terasa sakit tak...muaaahahahaha...


tayang gigi


oNg~oNg : entry aku kali nie berbaur pencacaian yang melampau..motif aku cuma nak post pasal BF aku sakit...tapi aku jadi macam nie sebab aku tak puas hati ngan peribahasa tu..grrrrrr....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...