Pages

Followers

Wednesday 5 June 2013

SANDARKAN PADA KENANGAN..

sweet tak tajuk aku kali nie..kahkahkahkahkahkah...oops..kihkihkih..*gelak sopan*



sehari dua nie kepala otak aku kaya dengan kenangan lama..dari kenangan aku skola rendah sampai la sekarang nie..cukup ramai insan2 yang mewarnai hidup aku..



mase sekolah rendah,cukup seronok..sume otak suci lg tanpa kenakalan melampau..ye la,budak2 lg..sume seronok..sume happening..nampak anak ayam pun habis aku kitai..main pondok-pondok...kawin-kawin..mase sekolah rendah,kawan sepermainan aku sume jiran2 je..sorang je pompuan..yang lain lelaki..mase tu,abang aku pun join..main air hujan dalam longkang,cari katak berudu..mase kecik2 tak paham ape itu geli..kahkahkah..sume aku tibai semacam je..sekarang kalo jumpe katak berudu tu,memang bawah tapak kasut la gamaknye..kahkahkah..geli..sekarang pun,kalau jumpe balik kawan2 lelaki sepermainan dlu,sume dah malu2..same jugak ngan kawan2 mase sekolah rendah..sume larikan mate kalo nampak atau tertembung..aku pun same..kahkahkah..



bila masuk sekolah menengah,da terpisah ngan kawan2 sekolah rendah..tp masih seronok especially time form 3..bila da hujung tahun,rase macam taknak naik tingkatan 4 je..tp mase  tu aku baik..aku tak jahat pun..kahkahkahkah..


nampak tak muka suci aku..kahkahkah


masuk form 4,oleh sebab semua kawan2 baik aku tinggalkan aku n masuk sekolah asrama,aku pun merajuk sama..aku terima tawaran masuk teknik..kat situ mula la aku mendajal..panjat tembok,ponteng prep,bawak hempon..klakar bila ingat balik macam mane aku ngan budak dorm aku main UNO dalam dorm setiap hujung minggu..ngan lampu suluh,lampu hempon..yang mane takde lampu tu,terjengah2 la cari cahaya dari spotlight luar asrama..buat kitab bak kate senior aku bila ade yang kumpul kad banyak2..kahkahkah..bila warden round,otometik sume terbaring..ingat2 balik memang lawak..memang happening..masuk form 5,aku lagi hebat..tak caya tanye la kengkawan aku..hahaha..walaupun kadang2 ade rase nyesal sebab tak blaja betul2,tp bila fikir2 balik,kenangan yang aku lalui kat teknik memang mahal..aku belajar ragam orang..n yet i've become stronger than ever..










my all-time best friends..









bila abis sekolah,aku masuk poli pulak..kat poli,lagi sekali aku diduga dengan macam2 dugaan..tp yang aku takkan lupa,orang2 yang bersama aku menempuh dugaan tu..kene kejau anjing,kawan lari rumah..macam2 yang dilalui..bila dok sembang ngan member serumah,memang gelak abis bila teringat..Windmill tu da macam rumah sewa je kitorang wat..gelak tak pandang kiri kanan..kahkahkah..


my beloved fwens.. 


 team kene-kejau-anjing..kahkahkah

lecturer paling sadis tp baik..kahkahkah..jawapan peberet dy bila student tanye,,"ntah.." 


 sem 1 PoliteknikPort Dickson..

kenangan sebelum g kelas..fuh..sempat lg bergambar.. 

balik dari mandi laut.. 




sem last.. 






dinner sem 1..

bila aku keje kilang,fuh..lagi best..pertama kali aku keje kat tempat yang happening macam tu..banyak sangat kenangan manis kat situ..betapa sayangnye aku nak tinggalkan tempat tu..cara kerja yang menyeronokkan,kawan2 yang ceria setiap hari..terasa macam satu keluarga..aku tak pernah bayangkan yang aku akan tinggalkan tempat tu..tp Allah lebih layak mengaturkan perjalanan hidup aku..

 game boling pertama n terakhir yang aku pergi kt POK..happening sebab ramai yang ada..


 dapat peluang bertugas di rumah orang kawin..badan penat tp syok..ramai kawan..


potluck hari sabtu..memang kenyang keje kat kilang nie..sentiasa ade stok makanan..kahkahkah


sobs.. 


apak bawak kitorang jenjalan naik lori..seronok..sangat2 seronok..takkan aku lupa..walau badan penat sebab kena punggah botol,tp happy tu tak tau nak cakap macam mane..kahkahkah..


 
bukan main beratur tengok movie time rehat..yang tudung pink tu BOSS..mem besar untuk department aku..weeeehehehe..steady r tengok kitorang beratur tengok movie..kahkahkah


lepas dinner.. 





happening!!!!!ke pening??ntah..



sekarang keadaan jauh berbeza..aku masih bekerja,tp bukan di kilang tu lg..aku tinggalkan semua kawan2 aku kat sana..lagipun ramai dah kawan2 aku pun da angkat kaki..kenapa??tanya adudu kepala kotak..aku benci beliau..sebab beliau la ramai yang angkat kaki..tapi aku tetap bersyukur sebab aku dapat kawan2 lain..n aku akan terus mencipta kenangan bersama diorang pulak..jadi pekerja kontrak nie kadang2 menguji kesabaran lebih sikit..takkan ade yang faham kecuali yang dok satu kapal..so member2 aku yang tengah berjuang sama2 ngan aku,go go chayoookkk!!!!! sekarang nie,kenangan termanis aku di tempat keje baru nie,ialah bila g kursus jauh2..cukup aku suke lagi2 kalo g ngan membe baik aku..fuh kemain seronok lg..makan free 6 kali sehari,dok kat hotel 5 star..tak payah g skolah n wat keje..kahkahkahkahkahkahkah..teeeetttttttttttttttt............

tak banyak lagigambar untuk kehidupan aku fasa nie..tp nie la antara orang2 yang mewarnai hidup aku untuk episod nie..kahkahkah

walau kat mane aku ada sekarang nie,aku tetap akan ingat semua insan2 nie..diorang la yang mendewasakan aku..tapi walaupun aku sayangkan segalanya pada masa lepas,tp aku tetap tak boleh terperangkap dengan perasaan..aku tetap kena teruskan hidup,mencipta kenangan baru dengan orang2 baru..

oNg~oNg : mengulau lagi..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...