Pages

Followers

Friday 28 October 2011

SWEET TALKER : BAGAI API DALAM SEKAM..

dalam hidup aku, aku selalu dengar istilah 'sweet talk' nie..tp aku tak dapat bayangkan la macam mane ghopenye,sebab aku tak pernah jumpa dan alami...


tapi beberapa ketika yang lepas,aku baru tersedar,rupanya aku tercouple dengan salah seorang yang memang tergolong dalam kelompok 'sweet talker' nie..serious cam tuuuut rasenye bila kenal dengan orang macam nie..demmm...


kenapa aku samekan dengan peribahasa bagai api dalam sekam?hmmm..macam nie..cikgu skolah aku dulu ade gtau,sekam tu ialah habuk papan..sekam nie lambat terbakar..kalau kira nyalakan api dalam sekam nie,apinye lambat kelihatan,tapi membakar dalam senyap..tau2 habis je.. hmmm..aku sebenarnya tak pasti macam mane nak huraikan..tu jela yang termampu..kahkahkah...yang aku nak sampaikan sekarang,macam mane api dalam sekam nie,macam tu jugak la orang yang bermulut manis nie..kita takkan tahu perangai jahat dye sebab terbuai dengan kata2 manis dye,tapi dalam manis tu,dye sebenarnya buat sesuatu yang akhirnya membunuh hati kita dalam diam..


bagi aku,sweet talker nie tersangat la hampeh,unpredictable dan tokleh dipercayai..kita takkan percaya yang dye khianati kita,sebab dye selalu wat kita rasa berharga seolah-olah kita jela dalam hati dye,dalam sanubari dye,dalam fikiran dye..kita takkan sangka dalam kata manis,dye leh wat hal kat belakang kita..kita sangka kita tahu semua yang dye buat,dan kita percaya dye bulat2, takde bersegi langsung...andaikata dye wat salah,macam2 alasan dye leh cipta untuk sejukkan hati kita...semua orang akan jadi kawan dye walaupun dye tak kenal..bila dye tersasul panggil kita dengan panggilan lain,katenye saje nak manje2...HAHAHA! serious bodo..aku da hafal dialog tu sebab aku pun pernah jadi tok guru yang mengajar ayat bodo tu..hehehe...tp aku lom pernah guna la dialog tu..keji seyh ayat tu..tak sampai hati aku...kahkahkah...


aku sendiri tak sangka aku leh terkena lagi ngan mamat macam nie..terasa bodoh tak habis laaaa...aku yang keras hati nie leh kena fool dalam mase yang singkat...memang tabik la mamat nie..tapi Alhamdulillah la..Allah masih sayangkan aku,tunjukkan aku jalan untuk tengok kebusukan dye...(errrmm..selama nie memang aku da nampak sikit2,tp aku butakan mata,pekakkan telinga dan anggap semuanya perkara biasa..bodoh kan aku..)hehehehehehe...


ade orang pesan pada aku,tak semua benda yang kita nak kita boleh dapat..lagi2 lelaki yang ada almost everything..caring,loving,understanding,and at the same time A BIG LIAR...time nie aku baru sedar,walau sesempurna mana kita pandang dye,suatu hari nanti Allah akan bukakan jalan supaya kita sedar,takde ciptaanNya yang sebegitu sempurna..hanya Dia...


tapi aku tak pernah menyesal..bagi aku,nie satu pengalaman yang aku takkan lupakan sepanjang hidup aku..pengalaman hampir dapat Mr. Right yang aku impikan..walaupun kenyataannya tak seindah harapan yang dye ciptakan,aku dah redha..biarlah dye kongsikan impian tu dengan orang lain pulak..mudah-mudahan pengganti aku tu mampu bersabar dengan kerenah dye..selagi tembelang dye tak pecah,selagi tu perempuan tu akan rasa bahagia,macam aku dulu..sekarang pun aku dapat tahu yang perempuan tu dah dapat hint sikit2 tentang perangai dye..nak je aku bagitahu dye,tu semua baru permulaan..banyak lagi yang dye tak tahu pasal lelaki tu..tp aku tak sampai hati..pe yang dye rasa,tu lah yang aku rasa dulu...aku harap dye tak jumpa la pe yang aku jumpa..cukup la dye tahu setakat tu..


kepada yang baca entry nie,jangan la mudah percaya kepada orang yang bermulut manis nie..binasa semut kerana gula beb,kerana GULA..binasa kaki jugak kerana GULA..kepada yang sweet talker nie,udah2 ler..kalau kau rase hari nie kau berbangga sebab kau mampu tawan hati perempuan dengan ayat power nan berbisa,esok bisanya mungkin ko terpaksa rasa jugak..Allah tu maha adil..takkan selamanya kau duduk di atas...kali nie kau kecewakan orang,lain kali lom tentu lagi kau selamat..kali nie kau jumpa orang bodoh macam aku,nasib kau baik..


pape hal pun,aku beersyukur yang aku dah lepas dari sesuatu yang memusnahkan,tak lain dan tak bukan,SWEET TALKER..hahahaha...enough is enough..hidup aku masih panjang..aku nak curahkan kasih sayang aku pada orang yang selayaknya,bukan orang macam dye...


kepada kawan-kawan,thanks 4 being with me all this while..kalau bukan kerana korang,aku masih tak nampak perangai dye yang sebenarnya..dan kepada family,korang la yang terbaik..mmmuahx...hahahaha...*da macam penyampaian award nye ucapan daaaa..*


oNg~oNg : Alhamdulillah..wa syukurillah...lalalalala~~~~~~.....

2 comments:

arora said...

xbole panjang lg ko nk taip eh? !

eFaRoGy oNg~oNg said...

boley..t aku taip panjang2 cite pasal ko k..hahahahahah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...