Pages

Followers

Thursday 11 August 2011

AKUM,SALAM,ASSALAM,ASSALAMUALAIKUM.....



dalam seni SMS,macam-macam singkatan yang dicipta kaki SMS untuk memudahkan dan mempercepatkan penaipan mesej...ada yang sampai susah untuk difahami..terlampau nak singkat la kononnya..grrr...



yang aku nak tekankan kat sini,penggunaan singkatan untuk memberi salam..


aku konfius sebenarnya..apa sebenarnya singkatan yang boleh digunakan untuk meringkaskan salam dalam SMS?


dulu,masa aku masih baru dalam penggunaan telefon,,time tu tengah feymes ngan singkatan 'akum' untuk meringkaskan salam..tapi tak lama lepas tu,ada cerita mengatakan singkatan tu tak boleh digunakan sebab mknanya tak elok..kemudian singkatan 'salam' pulak diperkenalkan..



tak lama lepas tu, aku dengar lagi cerita yang singkatan 'salam' tu jugak agenda Yahudi untuk menyesatkan orng Islam..aku chuak jugak sebab aku dah terbiasa guna singkatan tu..mereka mencadangkan penggunaan 'assalam' pulak dah....




aku bukan nak pertikaikan hal nie..tapi kalau betul salam tak boleh diringkaskan,jangan la kelirukan minda semua orang dengan menukar singkatan tu banyak-banyak kali...agaknya tak lama lagi,keluar pulak cerita yang 'assalam' pun agenda Yahudi..kan senang kalau kate salam tu tak boleh diringkaskan..guna je salam yang penuh..terpulang pada pengguna nak pakai singkatan mane..





oNg~oNg : haish..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...