Pages

Followers

Thursday 7 July 2011

APLIKASI JIWANG DALAM KEHIDUPAN aku..HEHEHE




Dulu aku memang langsung tak layan lagu jiwang2 karat nie..bagi aku ianya sangat menggelikan dan kelakar..



tapi bila aku didedahkan dengan lagu2 jiwang yang best2,aku jadi gian lak..haha..oops..



aku mula dengar lagu jiwang nie start umur aku 18 tahun..mase tu ex bf aku yang perkenalkan lagu2 nie kat aku..ada yang secara sengaja,,ada yang secara tak sengaja..



macam mane tu?



sengaja : dia suruh dengar sendiri dalam siaran radio.. "cuba dengar radio sekarang..ade lagu best.." ..gini la lebey kurang cara dye nak introduce lagu kat aku..

tak sengaja : bila gaduh, dye tak pujuk secara direct..tapi melalui mesej yang mengandungi ayat jiwang..aku yang tak pernah dengar lagu tu,,mati2 ingat ayat tu dikarang sendiri..ciss...aku tak tanya dye masa tu,,tapi aku tanya akak aku..akak aku la yang translate lagu2 tu untuk aku sambil memberikan tajuk lagu serta penyanyinya...muahahaha..(salahkan akak aku..)



mase mula2 dye wat perangai gitu,,memang la aku gelak guling2..kelakar kot..bulan,bintang,syurga neraka sume nak mention..


tapi sikit demi sikit aku lak yang sangkut ngan lagu jiwang2 nie..demm!!!!!!



lagu jiwang dulu2 nie best,,tak macam sekarang..ntah pape..



sekarang,,aku lak yang terbiasa luahkan rasa melalui lagu jiwng nie..hahaha..hamik kaw..dulu gelakkan orang..



bagi aku,ada manusia tak tau macam mane nak luahkan perasaan secara direct..contohnya aku..ehem..jadi bila aku dengar sesuatu lagu tu cam kena je ngan pe yang aku rasa masa tu,,lagu tu la yang aku pilih sebagai medium aku untuk luah perasaan..nyanyi melalak kuat2 dengan harapan orang faham perasaan aku..



but most of da time,,taktik aku fail..demm lagi!!!!!!!



jadi terpaksa la aku syok sendiri sekarang nie..peduli pe orang faham ke tak..janji aku lepas geram ye tak..




sekarang susah nak cari orang yang leh layan jiwang same2..sobs2..



antara lagu yang aku masih layan sampai sekarang n ade sentimental value kat aku ialah...


  • AKU TAK BERSALAH-PEARL
  • BAHANG ASMARA-GAMMA
  • SALING MERINDU-LEON
  • MASIH AKU TERASA-GERSANG
  • LAHAR CINTA-FINALIST
  • HARUM SUBUR DIHATI-BPR




nie kira sebahagian je..aku pun dah tak berapa ingat la lagu pe yang aku suka..





aku rase member2 aku yang baca entry nie memang menyumpah seranah sbb diorang memang anti jiwang2 nie..n aku suka seksa telinga diorang dengan memasang lagu jiwang berulang2 kali...hehehehe..sori ..dan aku jugak suka mempengaruhi kengkawan..ade la sorang dua yang terlekat same..haha..





tapi tak semua orang leh terima kalau kita luahkan perasaan melalui lagu..dan kita pun tokleh marah kalau orang tak faham..terpulang pada cara masing2..



oNg~oNg : entry mencacai lepas dengar lagu MELUKUT DI TEPI GANTANG..hahaha..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...