Pages

Followers

Thursday 24 October 2013

KURSUS PUNYE HAL..

ASSALAMUALAIKUM..


tamat sudah kursus 3 hari 2 malam kat Hotel kak Midah tu..ape yang aku boleh katekan,hotel tu memang hotel Midah....so????


korang bayangkan,dengan barang2 yang banyak,kt hotel tu pulak lif cuma 2..berasak2 nak naik..tunggu turn hampir setengah jam..stress tau tak???

nie cuma barang2 n peralatan untuk bengkel..beg baju belum lagi..haihh..haihhhh..haaaiiiiiiiiiiiiihhhhhh...


tapi even hotel tu cuma hotel Midah,tapi seronok sebab kembar siam aku ikut sekali..


dalam bas sebelum pergi..


kelas malam..phuiiiii...hahaha


mata bengkak2 tengok ACA..hahahahahaha..


seronok gak bila dapat g berdua nie..walau hotel tak berapa best,tapi ade membe yang sebulu,rasa macam dok kat hotel mewah je..kahkahkah


bila g dengan dia nie,jawabnye memang idop la saka dalam perut aku nie..gemuk berketontang bak kate orang Melaka...makan tak ingat dunia..bayangkan..hotel dah bagi makan 6 kali sehari..kami masih cari  mee segera kt 7E..beserta jajan dan air gas..mane tak gemuk budak dua ekor nie...


hari pertama makan megi dimalam hari,rasa syahdu je..makan Mamee Chef dalam cup...bila dah habis,masing2 nak basuh cup tu untuk pakai hari esoknye..almaklum la,nak jimat katenye..beli satu megi cup n satu megi bungkus..waahaha..oleh kerana takde sabun,kitorang rendam cup tu dengan SHAMPOO..sebab kotoran minyak pada cup tu sangat degil,kitorang rendam sehari semalam..kahkahkah..


bila kitorang rendam megi bungkus dalam cup tu,terasa hilang semua nikmat dunia..kahkahkah...rasa shampoo tu melekat pada megi..Umi tak jadi makan..aku pulak,mengujur lalu melintang patah..habis aku kerjakan..shampoo pun shampoo lah..Umi pun pelik..kahkahkah..

dan pagi tu,kami terima akibatnya..dua2 berebut toilet nan satu tu...aku daripada sembelit terus cherry berry..terbaik la megi shampoo..kepada mereka yang menghidap sembelit,boleh la letak setitik dua shampoo dalam megi anda..mekacih..

banyak benda yang aku belajar kat bengkel tu..agaknye terlalu banyak sampai aku jadi kalut tak tentu hala..


sape nak jawab semua nie????


masa hari kedua kat sana,tiba2 aku rasa 'special'..sebab ape?sebab bilik aku je yang dapat panggilan misteri daripada 'technician' hotel Midah...waakakaka...


pemanggil : hello..nie bilik 905 ke?
aku : ye saya..siapa nie?
pemanggil : siapa nama ye?
aku : saya mira..
pemanggil : duduk sebilik dengan siapa ye?
aku : dengan Umi Hani..
pemanggil : dia daripada mana ye?
aku : sk telok mas..
(dalam hati aku,banyak pulak mamat nie tanye)
pemanggil : awak pulak?
aku : sk terentang..
pemanggil : oo..ada apa-apa masalah ke?
(dalam hati aku.prihatin jugak hotel nie..siap call tanye masalah..waakakaka)
aku : hmmm...aircond nie memang macam nie ea..panas la..
pemanggil : memang macam tu cik..
aku : tapi panas la..
pemanggil : kalau panas bukak la baju..
aku : (dalam hati aku da mula rasa lain macam..takkan receptionist cakap macam nie..) ko nie N****A ea?
pemanggil : macam mane ko tau?
aku : $#^^@%#^$**$^%**%*%%^^$&#*#^$


konghasam punye budak..idop2 dye gulai aku...kahkahkah..rupanya budak laki yang same2 datang kursus ngan kitorang jugak..saje nak menyakat..kuang asam tol..hahaha..penuh konfiden aku cerita problem bilik aku,rupanya kena tipu...hampeehhh..



lepas 3 hari bertungkus lumus naik turun lif,tido berpeluh-peluh,dan struggle dengan siaran tv yang lintang pukang,akhirnya dapat la aku segulung sijil yang dinanti..yeeeba....

ceria cik mira nie dapat sijil..bangga mak aku..waahahaha..

cemerlang..


sebelum balik,sempat la jugak amik beberapa gambar kenangan *kononnya* kat hotel Midah nie..

pemandangan dari tingkap bilik hotel..

kat dalam bilik..feeling diva la tu..phuuiiiii....

kat botol air pun jadi laa..


gambar nie wujud sebab incik tunang nak bukti yang aku g hotel mane..boleh jadik kan macam nie..layankaaannn..waaakakaka...


yang nie cik mira over gedik..tolong lempang sikit..


balik tu,kami singgah ke Jalan Tuanku Abdul Rahman...ni semua idea kaklong kawasan,kak Idah..cuma bas kitorang je yang menyinggah kat situ..kalau takde dia mungkin tak merasa kot..waakakaka..

kaklong kawasan mintak duit perlindungan..waakaka...


sesampainye kat situ,ade jugak hajat hati nak beli tudung..katenye murah2 kat situ...gigih aku masuk Sogo nak g cucuk duit..bila duit dah ada kat tangan,tiba2 aku rasa berat hati nak shopping..waakakaka...baik aku layan saka dalam perut aku..makaaannnn...

sebelum makan,aku ternampak ade abg nie betulkan kasut kat tepi jalan..aku pun singgah dulu sebab kebetulan kasut aku dah nak tanggal tapaknye..kopak RM15...aih..

mekasih abam..


kat sebelah abam nie buat kasut,ade kedai mamak...bau masakan dye punya la sedap..tergoda aku ngan umi..mula la saka kitorang manarik2 kitorang untuk masuk ke kedai tu..

tapi bila masuk je,kitorang pelik sebab kedai tu kongsi ngan kedai cina..nak kate cina muallaf,macam lain pesen pulak..aku ngan Umi tak berani nak makan..kitorang keluar balik..siap je kasut aku,kitorang terus g KFC..

dalam pukul 3.30 kitorang pun gerak balik melaka..hujan lebat kat bumi kolumpo mase tu..sedih kot kitorang nak balik..


sampai ke Bukit Katil dalam pukul 6 macam tu la..balik tu tumpang kak Idah sampai rumah Umi kat Duyung..kereta kak Idah da macam lori kecik dah...penuh dengan orang dan barang..

nie cuma barang aku dengan Umi..barang kak Idah kat bonet...melampau kan..


sampai rumah Umi,aku terus gerak balik rumah naik motor yang aku tinggalkan kt rumah dia..barang tinggal sana dulu..tokleh bawak naik moto..kesian mereka...

and i've safely arrived home..huaaaarrrggghhhh..penat gila masa tu..lepas isyak aku terus tido..pengsan sampai pagi..rasa macam nak amik cuti tapi teringat keje banyak..sobs...sobs..umi cuti..huwaaaaaaaaa.....

esok pulak aku ada Bengkel EMIS kat Parit Gantung..adooiii..letiiihhhhh.....


oke la...hari nie aku cuma ada 1 jam je untuk berjimba dalam blog..keje banyak...nie belum sempat jenguk PSS lagi nie..ntah ape rupa..tunggu la awal bulan depan baru masuk PSS..settlekan data dulu..waahahaha..

lowat kan...kan..kan..


oke la..aku nak sambung keje nie..balik kursus nie,banyak kerja tertangguh..lain kali aku singgah sini lagi..tata semua..

oNg~oNg : gugur rambut bila banyak sangat kerja nie..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...