Pages

Followers

Wednesday 16 October 2013

KESIBUKAN BERMULA..

ASSALAMUALAIKUM SEMUA..



masih belum terlambat untuk aku ucapkan selamat hari raya Aidiladha buat semua kawan-kawan dan saudara Islam..


hmmm..dah masuk bulan 10 nie,nampaknye bermula la kesibukan aku menguruskan hal melibatkan urusan nikah kawin..dulu rasa macam tak susah sangat nak kawin nie,rupanya agak leceh jugak..banyak yang perlu dilakukan...


dari pemilihan tarikh perkahwinan,urusan pendaftaran nikah,penyediaan dokumen semua agak rumit (bagi aku la)..aku baru tau yang negeri Johor dah kena buat permohonan nikah secara online...Melaka still pakai borang lagi rasanya..agak leceh bila isi online sebab lepas daftar,kena call pejabat kadi untuk aktifkan pendaftaran,baru boleh proceed untuk isi permohonan nikah..

muka depan

masa isikan permohonan untuk tunang aku (memandangkan tunang aku tak pandai nak online),muka tunang aku da naik biru da *ok aku tipu je..*..mane tak nye..da la dye bengang masa orang kat pejabat kadi tu kate kena isi online..kelam kabut amik aku,ajak g kedai  mamak untuk guna wifi free (kedekut betul),pastu tengok kedai  mamak tu TUTUP!!!!!adooiii abam mamak..kenapa la time nie ko nak tutup kedaaaaii..kate 24 jaammm!!


aku cuba jugak online kat parking kedai mamak tu..nasib baik la abam mamak tak tutup wifi..punye la semangat nak isi borang tu...step by step,last2 sangkut kat bahagian pendaftaran sebab kena call pejabat kadi Muar untuk pengaktifan...masa isi tu pulak (semalam) hari Raya Aidiladha..mane la bukak pejabat tu kan...tu yang tunang aku bertambah bengkak..nasib baik aku tunang dye..kalau aku cupcake da lame dye telan aku tanpa kunyah...

sampai sini aku dah tersangkut...demmm...

tapi bukan salah aku kan incik nunang?kan??kan??nasib baik incik nunang belanja burger semalam..


hari nie aku sambung ape yang tersangkut semalam..pagi2 lagi aku da call pejabat kadi Muar untuk aktifkan pendaftaran..


aku proceed...satu persatu..satu persatu..satu persatu..and done..tiba masa untuk print..hati da bunga2 riang..jadi kawin la gamaknye nie..kahkahkah..dengan bangganya aku gtau tunang aku yang borang dye dah settle..aku suruh dye ambik petang nie..


tetiba aku tengok kat bahagian cetakan tu,borang untuk pemeriksaan HIV kelabu...tandanya TAK BOLEH PRINT!!!!!!masak aku..kalau aku gtau tunang aku nie mesti hilang pedoman kejap brader nie..sebab masa dye tanye dengan orang pejabat kadi tu,dye kate borang HIV boleh print online je..cari maut betulll..


aku call lagi pejabat agama Muar tu..kate akak tu,memang borang HIV kena amik kat pejabat agama..amendeeeee la cakap macam....ehh macam.....eeeeehhh geraaammm maaakk naaakkkk....


masa aku call tunang aku bagitau pasal borang HIV tu,macam yang dijangka,tunang aku membara la ape lg..bukan salah saya kan??kan??kan??


hmm...pandai2 la dye...aku print mane yang ada je..lepas tu aku fotostat pe yang perlu,petang nie aku bagi kt dye...lepas satu bab..tentang borang aku,tungu borang dye settle baru aku amik borang aku...prosedur kat Johor agak strict sikit...jadi biar dye lepas dulu...


banyak lagi nak diuruskan untuk proses nikah nie..pening jugak kepala aku..tarikh In Sha Allah dah ada..cuma belum confirm je..doa2kan la ye..


kepada incik nunang,diharap bersabar menempuh alam kekalutan nie..tak lama semua nie..pe boleh buat..hadap jela...apa yang kira alami nie,dah berjuta orang alami dulu..diorang boleh bersabar,kenapa kita tak boleh kan?chayookkk!!!!!!!!!!!!



oNg~oNg : nak kawin benau je gamaknye...kahkahkah

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...