Pages

Followers

Wednesday 19 December 2012

DUGAAN...

ntah kenapa..tiba2 aku terasa letih pulak...kalau ikutkan hati,nak je aku cepat2 kawin untuk elak semua masalah n dugaan time bertunang nie...seksa tau tak!!!!


tapi bila fikir balik,ade sebab kenapa tuhan kurniakan dugaan semacam nie...



sekarang nie aku rasa dugaan nie yang paling BESAR bagi aku..tapi aku tak tau lagi mase akan datang macam mane kan...kalau sekarang aku dah rase berputus asa, macam mane akan datang?



selama nie aku cuma tengok hubungan orang lain yang dilanda masalah,tapi diorang lambat laun dapat jugak atasi dengan penuh kesabaran...jadi kenapa aku nak merungut?kenapa aku nak putus asa kan?



pe yang aku cuba buat nie,keputusan aku nie semata2 untuk kebahagiaan kitorang mase depan nanti...wat mase sekarang dye memang tokleh faham lagi..masih protes n memberontak dengan keputusan aku...tapi aku yakin,kalau niat aku baik dan demi kebaikan,mesti Allah akan bagi ganjaran setimpal,n permudahkan jalan kitorang...mesti dye boleh faham aku nanti kan...tapi..kalau dye tetap tokleh faham,mungkin aku patut redha dengan pe yang bakal berlaku..jodoh pertemuan ajal maut di tangan Allah...kita hanya merancang...:'(



dunia nie penuh dengan dugaan dan cabaran...sedih,kecewa,terkilan tu semua perasaan yang syaitan tanamkan dalam jiwa kita...bukan senang untuk jadi seorang yang lebih baik...banyak halangannye...banyak rintangannya...hanya Allah yang jadi peneman kita di saat kita memerlukan...



semoga segalanya akan jadi lebih baik lepas nie...itu doa aku...untuk semua yang ada di sekeliling aku...mohon dipermudahkan...amin..=)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...